onsdag 19 oktober 2011

Som en strandad å magsjuk säl....

Magsjuka....fy fan vilken jävla åkomma! Det e ju rena nära döden upplevelsen, man tror ju att man snart ska dö å man orkar ju inte sitta, inte ligga å inte vara uppe, Svårt fall! Inte så svårt å räkna ut att jag ligger i just den åkomman å funderar på hur många indre organ jag har kvar efter natten, känns ju som njurar å allt kom upp. Det blev en övernattning på badrumsgolvet, en mindre bekväm upplevelse. Hundarna var alldeles förvirrade, vi brukar ju inte ligga där. Det tog en kvart för Nino å hitta en plats å sova på, men en hel timme innan Fixen kom till ro å la sig. Han sprang upp å ner i trappan å in på badrummet som för att säga att vi skulle upp å lägga oss, men det gick ju inte..... Min älskade pappa kom å hämtade pojkarna då han åkte på jobbet i morse å körde dem så de fick vara i hundgården idag så jag fick vila. Tack underbara pappa!! Han kom upp med dom efter jobbet, men det känns elakt sagt som de kunnat fått sova över hos mamma å pappa. Orkar inte riktig med tempot nu.... De var såklart superlyckliga över å vara hemma å ville inget hellre än gosa med mig, å det innebar hopp upp i soffan å tävling om vem som kunde komma närmast mig. Vilket resulterade i att Nino hoppade upp på ryggstödet å la sig vid mina axlar å då skulle inte Fixen vara sämre utan hoppade upp i soffan å landade på min mage!!!!! Då trodde jag att jag sku dö, fy fan vad ont det gjorde. Men det var ju inte meningen, men jag kände att tålamodet var kort, så de fick kliva ner båda två. Blir hemma resten av uka, eftersom man måste vara frisk i 48 h innan man får jobba pga ev smittorisk. Men jag hade fan hellre jobbat än legat här som en strandad säl utan å orka göra något. Just nu gruvar jag mig för att gå ner å slaffs hänga sängkläderna. Så jag tänker inte sticka under stolen med att jag tycker lite synd om mig själv ;0) Tittade på en dokumänter som hette Jakt på svt2/play http://svtplay.se/v/2542040/dokumentarfilm/jakt Den ligger bara kvar på sidan till den 24 okt. Se den!! :0)

"Det har blivit lite under året, sa han som spydde på nyårsafton." / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar