måndag 10 oktober 2011

Kikarsiktsfästen, någon?

Tänkte att vi sku börja detta inlägg med en mattelektion för att se om något fastnade under skoltiden. 0+0=0, 1*0=0, 12-12=0, 100-50-50=0 å antalet rådjur på Jarvalls=0. Det sistnämnda sammanfattar kvällens å gårdagens jakt. Behöver egentligen inte säga något mer.... Man tappar liksom suget då det inte ger något som helst resultat, men men....det är inte så mycket å göra åt. Fast om jag tänker efter så skulle inte jag heller gå ut på öppen mark om jag anade att någon satt å väntade på mig med en studtsare i buskaget ;0) Nu dröjer det några dagar innen det blir någon mer jakt, för i morgon ska vi ha föräldramöte på jobbet (har 0 lust), å på tors stänger jag å slutar sex. På fredag ska vi ev ut, så då blir det också ett frågetecken, men hur som helst så blir det älgjakt på lördag :0) Sedan håller jag på kollar efter fästen till kikarsiktena, så att jag enkelt kan byta mellan aimpointen å den vanliga. Men jag e helt grön på vad som e bra å inte å vad som behövs osv, så jag ska se om någon kan hjälpa mig så jag får det till. Ska höra med en som jag tror å hoppas kan å vilja hjälpa mig :0) Det e lite trist då man inte kan byta sikte från gång till gång eftersom aimpointen begränsar en hel del pga avstånden. Var till stan på fm å då jag kom hem så tog jag med mig grabbarna ut på en springtur upp till Hön. Det är så tomt där nu, på sommaren å tidig höst e det nästan alltid folk där. Men helt dött var det inte, för i lyslinjen då vi sprang neröver så steg det fram en oxe med 6 taggar. Vinden låg ifrån den så den stod en stund å tittade på oss innan den med stora steg klev in i skogen igen. Hoppas vi ses till helgen ;0P Fick tips på en länk i Nettavisa.no http://www.nettavisen.no/nyheter/article3247285.ece om en som fick möta hjort på nära håll, väldigt nära håll. Vete fan om man skulle skjutit i det läget, måste ju verkligen ha varit ett skott från höften! Har haft en älg på fyra meters avstånd, under en smygjakt på Evenstad, å hade jag haft öppet riktmedel i det läget hade jag kunnat skjuta, men en älg i en kikare på 4 m avstånd blir bara en grå fläck, å vad sjutton e då en hjort på 1 meters håll???! :0/ Nu blir det kvällen! Nos vemos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar