tisdag 25 oktober 2011

Blodig nummerskylt å extraljus!

Har jag otur så tror halva Offerdal att jag är en barbar, och har jag tur så har ingen sett något...vilket är lite troligt.... Var hem fram å åter igår efter jobbet å hämtade klöven och blodet för att jag sku lägga spåret till Nino. Så kommer jag ut på bron å ska gå till bilen då jag får se hur hela kofångaren e blodig. Nummerplåten och extraljusen var alldeles fullsmetad med blod, och det var blod upp på huven. Min första tanke var ju att jag sku kört på något, men det skulle jag ju ha märkt och det skulle inte ha blivit stänk fläckar utan mer smash! Började fundera om bilen stått i närheten av då vi slaktat så det sku stänkt blod på den, men det hade den inte heller, så varifrån kom allt blod!? Tusen tankar rusade ju igenom mitt huvud om vad som kunde ha hänt, men inget verkade spec realistiskt. Oavsett så inser jag ju att bilen stått på jobbet så att alla som kom kunnat se hur den sett ut. Föräldrarna på dagis kan ju tro att jag e en galen barbar som åker omkring med en blodig bil.... Torkade av den så gott det gick å åkte till mamma å pappa, å då kom pappa med förklaringen, phu! Då vi hämtade Magnus ko uppe på Svalen hygget så körde Lennart fyrhjulingen med kon på släpet före oss. Då har det ju runnit blod på hög-gräset och efteråt körde vi där med bilen så det blodade av sig på bilen. Det var skönt med förklaringen, men fortfarande inte så kul å ha kört runt halva Offeral med en bil som ser ut å vara sponsrad av slakteriet ;0) Å tur jag såg det igår så jag inte åkt till stan idag med bilen, för då hade väll onkel politi tatt mig :0P Var ju till stan idag å fikade med B-M, var på sjukhuset, shoppade å sedan var jag till syster-yster å vi gick runt Lillsjön. åt middag å myste med barnen. Var som sagt å shoppade lite, bla en ögonkräm för att jag är så torr runt ögonen, och dom kan visst kosta hur mycket som helst :0/ Jag har aldrig ägt nå sådana produkter innan så jag bad om hjälp. Först blev jag visad en kräm som sku vara bra för ögonen, typ 25 ml i burken, å den kostade 490 kronor!!!!! Sedan visade hon mig en fuktgel från Emma Sjöberg i betydligt humanare prisklass, men det är ändå dyra ml kan man lungt säga. Fast det verkar som om den redan hjälper :0) Börjar tidigt i morgon, så det blir natti nu!

"Folk skulle veta hur dyrt det är att se såhär billig ut." / Dolly Parton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar