söndag 2 oktober 2011

Död, dödare, dödast!

Jag ska inte misströsta, jag ska inte misströsta, det e bara den 2 oktober än!!!!! Men det e ju lätt å göra det då det inte e ett liv på passet, i alla fall inte av det slaget som det önskas. Var ut i morse, men det var dödare än dött. Å det e ju inte så att jag sitter å fladdrar på passet så att det inte törs komma fram något djur, eftersom det kommer fram av fel slag, utan det verkar ju vara dåligt om dom. Sedan e det ju så trist, för det finns ju inte så många jaktalternativ här annat än å posta, det e ju ingen som jagar rådjur med hund här. Så chanserna blir ju mindre för att möte skall uppstå. Men som sagt, jag ska försöka att inte misströsta! Jag får se fram emot senare i höst då det förhoppningsvis blir en jakthelg i Dalarna. Tyvärr blev det ingen jakt nu ikväll eftersom buggträningen började, å det var så himla kul! Var faktiskt ganska många, å det var jag, Anna å Marcus som åkte härifrån :0) Mitt i dagen var jag å grabbarna å plockade svamp, ja dom plockade inte utan sprang mest runt å gjorde svampstuvning >:0/ Men jag fick med
mig 15 l kantareller å 1,5 kg älgskit hem. Det senare sittandes i pälsen till Fixen.....han stank som en skunk! DUSJEN!!!! Tyvärr ingen jakt imorgon kväll heller eftersom jag stänger i barnehagen å e inte hemma förän det blivit för skumt för att ens försöka. Dock tänkte jag å Anna se om vi kunde plocka lite svamp, trots skymningen. Spännande å se hur många som e ätbara vid hemkomsten! ;0P
En trött svampplockare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar