onsdag 5 oktober 2011

Ohh (row)deer.... ;0)

Förutom att det känns som jag gjort bort mig å bör flytta till Nordpolen de närmaste månaderna så får jag ta å skjuta in studsaren lite bättre. Å med bättre så menar jag cirkus 400 meter! Hade jag gjort det å varit en jävel på att skjuta så hade det hängt ett rådjur i garaget. Men nu gör det ju inte det, nej det sprätter omkring i skogen å äter "fine salater"/citat Odd Reidar F. Prövade idag igen på samma ställe som igår, fast lite längre upp efter kanten. Hade mutat pappa med en godis-påse så han sku sitta still, å det hjälpte i alla fall lite. Han lät i alla fall inte som en råtta ;0) Så rör det sig längst ner på lägdan, si så där 400 meter bort, å det kommer ut get å två killingar. Satt å stirrade på dem tills ögonen gick i kors, å tillslut så började de röra på sig å kom uppåt lägdan. Men då de "bara" var 300 meter bort så vek de av på en jävla skogsbilväg å försvann utom synhåll. Å sedan så såg vi inte röken av dom! Så om jag bara hade skjutit in den så hade jag kunnat bjuda in någon på rådjursfilè ;0) Skämt å sido så e det inte speciellt etiskt å säkert å skjuta på så långt håll, å knappast särskilt försvarsbart. Men ibland hade det vart bra. En klasskompis sköt en hjort i Kintail i Skottland på 370 meters håll, å det e långt! Så det gäller att man e säker på hand å jävligt skjutkåt för att man ska göra det. Hur som helst så gick det inte bra den här gången heller....Ska ut i morgon kväll igen efter jobbet, såvida dom inte spridit skit där. För det e bara en tidsfråga innan de gör det, eftersom de spridit på alla kringliggande åkrar. Å då får man ägna sig åt andra saker på kvällarna ett tag. Läste i Namdalsavisa om en som filmat en riktig stor oxe på passet, men fick inte skjuta eftersom det var oxförbud. Ska lova er att hade den där kommit på mitt pass så hade jag skjutit, oxförbud eller inte! Jag hade sagt att jag inte sett hornen ;0P Ha ha ha, nej då, men lite darrig sku man allt bli, men fan vilken upplevelse!! http://www.namdalsavisa.no/Magasin/Friluftsliv/article5760359.ece Sedan så fyller Andreas år idag :0) Grattis på födelsedagen Andreas! Ja må du leva.....osv...Hurra, hurra, hurra, hurra! Får se när eller om han kommer upp å ska jaga i höst, blir kul om han kommer upp :0) Nu ska jag beställa mig nå nya jakt-trosor, å då menar jag inte kamoflagefärgade trosor, utan sjukt bekväma som man kan sitta stilla i utan att ha problemet med att de skär in hela tiden. För sådant e jävligt irriterandes! >:0/ Tchau!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar