lördag 29 oktober 2011

Ett dygn på sitt bästa :0)

Det senaste dygnet har varit ett trevligt dygn med jakt, gott sällskap å gott dricka. I fredags efter jobbet så blev jag bjuden upp till Hön på kalas :0) A, H å S hade kommit upp sent i torsdags å hade jagat på dagen. Å att dom jagade på morgonen blev jag nog varse då jag var ute å sprang å nästan sprang rakt i famnen på en postare, som tydligen inte sett mig. Däremot hade A hört att det rasslade i gruset, men han visste ju inte att det var jag, kunde ju vara en hare.... Vilken jäkla tur att han inte trodde det var en hare ;0P Hur som helst så var det en jätte trevlig kväll med mycket skratt. Klockan var efter ett innan jag var hemma, å var ganska så trött då klockan ringde, men det var det värt :0P Pappa skulle inte jaga idag så jag skulle gå själv med Amos, å det har jag ju gjort förut så det var ingen fara. Vi jagade område 2 å jag gick i mitten å sku, om inget hände, försöka komma fram vid post 20. Amos sökte fint å efter en å en halv timme så snurrade han runt precis som då han har älg på gång. I exakt samma veva fick Stojan upp älg borta vid Seter-höa å det blev ståndskall. Som på en given signal for Amos iväg som ett skott för att sluta upp vid ståndskallet. Kan ju tala om att jag inte var speciellt glad eftersom det typ 2 minuter efter att Amos stuckit kom en älg springande 10 meter ifrån mig i full kareta. Det fanns inte en chans i världen att jag sku ha hunnit eller kunnat skjuta, för det gick så fort å så var det en massa ris å annat skit mellan oss, så jag hann bara se att det var en älg å att det gick fort. Tyvärr så gick ståndskallet loss å tog över Vågen, shit asså! Eftersom jag var "hundlös" så skulle jag gå fram till vägen via pass 22 å sedan gå av biten fram till 20 för att sedan komma ut på vägen. På 22 satt R å tyckte på skämt att jag fick inte smyga så tyst så jag riskerade å bli tagen för en älg. Ha ha ha, fan ena dagen tagen för en hare å nästa för en älg. Skämt å sido. På pass 20 satt A så jag språkade lite med han innan jag tassade vidare ut på vägen å våldsgästade kusin med sambo på nr 17 :0) På em slaktade vi älgarna från förra helgen, 50 kg blev det :0) En fin slant! Hem å däcka på soffan ett tag (ett ganska långt tag) innan jag gick upp till Hön en sväng å surrade med grabbarna. I morgon blir det på`n igen å hoppas att vi lyckas lura stor oxen, eller i alla fall en kalv. Skit samma vad det e bara det e en älg :0P Men nu e det hög tid å slå ihop korkgluggarna! Good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar