torsdag 6 oktober 2011

Jaktchampion å rådjursjakts karikatyr!

Fredag å bara några timmar kvar till helgen!!! Ska bli så skönt å det e sjukt hur mycket man verdisetter helgen nu då man bara jobbar veckor. Tidigare så var det ju i en enda röra då man jobbade olika, ibland helg å ibland veckodag. Å att dessutom få sluta tidigt på en fredag e ju guld värt, det blir ju en halvdag extra! Såvida dom inte spridit skit så ska jag väll pröva å jaga en del i helgen också, främst kvällstid. Skam den som ger sig ;0) Efter vad jag skrivit om det med å skjuta på långt håll så fick jag frågan om hur det går till då man e ute å jagar. Kunde då inte låta bli att rita en karikatyr av "hur det går till". Observera nu att detta är en ironisk karikatyr-teckning å inte hur det går eller ska gå till. Skjuter man så här illa bör man överväga å sälja geväret! ;0P Det ska gå klicka på bilden för förstorning.
Ikväll så ska jag ner till mamma och pappa å umgås med syrran, vi ska käka pizza å kolla på film, så då blir det ingen jakt ikväll heller :0/ Men får ta igen det i morgon kväll. Dessutom så har jag nog blivit till en isglass om jag suttit ute ikväll. Det blåser svinkallt, å jag har varit ute hela dagen å e redan kall. Sedan är det så himla kul med Amos, pappas jakthund. Idag tog han sitt 3:dje första pris på jaktprov å blev därför Jaktchampion :0) Det har gått så bra med han å pappa har fått skjutit flera älgar för honom. Även duktiga postare har skjutit älg för honom, och många gånger så "jobbar" han med Lill-killen (Stoj) på ståndskall å under förföljning. Tyvärr så funkar inte inkallningen, så där mister han flera poäng, men hade den funkat så hade han oxå kvalat in till SM. Men det e deff inget å deppa över eftersom han i alla fall blivit Jaktchampion! Grattis pappa å Amos, ser fram mot nästa helg!

"I hundens ögon finns det bara ett problem med sängen. Människan tror också att han ska sova i den." / Stephen Baker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar