måndag 24 oktober 2011

Hur man misslyckas med en Ninis-fälla ;0P

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..... Ninisen e så hemsk å ska hoppa upp mot köksbänken å ligger det något där så kan han lika fort stjäla det. Så det tänkte jag råda bot på idag. Med häftmassa satte jag fast en råttfälla, och i den satte jag ett snöre å i enden på snöret en korvbit. Så i det att han tog korvbiten så sku fällan slå igen å han sku bli lite skrämt av smällen å koppla ihop hoppandet med obehag. Självklart stod inte fällan så den slog igen på honom, utan den klappade ihop åt annat håll. Men......han tog inte korven, han bara tittade på den. Precis som att han fattade att något inte var som det skulle. Men efter att vi varit ute å han kom in så tog han korven å fällan small igen, å det verkade ha funkat, för då han sku få mat så satt han snällt nedanför å väntade. Gillrade den igen, men nu hade jag i princip bara snurrat fast ett hundkex, eftersom det i princip räcker med å röra snöret. Så sitter jag uppe å hör fällan slå igen så jag kastar mig ner å e nere på 3 sek typ. Hundkexet e borta, och snöret..... På 3 sekunder har han hunnit äta upp snöret, det var ju def inte tanken! Det e ju inte farligt att ha ätit ett snöre, men det e onödigt. Trodde väll aldrig i världen att han sku äta upp snöret!!! Så det blev inte riktigt som jag tänkt mig nej.... Men sedan jag kom hem från jobbet (innan snör-incidenten) så la pappa å jag ett blodspår som han fick gå på. Å han var spänd som en fiolsträng för allt som var "nytt" (e flera veckor sedan sist pga avsaknad på blod å klöv), men gick med nosen i backen å kom tillslut rätt. Han e så duktig lill-pojken! Ska lägga ett till i morgon eller på onsdag. Skulle ev få en sele av Lena eftersom den e förliten till hennes hund så han kan börja med den då han spårar, för det e bra om han kan ha något som han förknippar med spårning. Typ att då jag tar på denna selen så ska jag ut å jobba! Älskar mina prinsar! Puss puss :0)

"Det är alltid gratis ost i råttfällan" / H.P Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar