fredag 21 oktober 2011

Brinnande intresse å skjutkåta klåpare!

Ibland så tar man saker lite för givet å för enkelt. Skådade de tre rådjuren idag på fm, så som pappa brukar säga; man har dom som i en liten ask. Men det var hål i asken å de lyste fan med sin frånvaro hela em, å nu e kl åtta å jag har fortfarande inte sett dom >:0/ Om någon sku råks på missat det så e det älgjakt i morgon ;0) Å jag har känslan av att det kommer å gå bra, men känslan kan ju vara fel å för allt jag vet, men hoppas inte det. Sedan blir det bara hem å svida om innan vi ska till Lilla A å S-O å äta å ta några öl innan vi åker til Föling. Tror det kommer å bli sjukt kul, men tror å att jag kommer å vara sjukt trött på söndag, tur att jag ska gå med hunden, annars riskerar jag å somna på passet. Å skulle jag göra det så kan man ju ge sig fan på att det smyger förbi en 25 taggare ;0P Har funderat på detta med jakten, det e så lustigt, för visst jag har alltid varit intresserad i jakt, men aldrig så intresserad som nu. Nu skulle jag ju kunna jaga hela veckorna om jag fick! Men i år e det mycket runt omkring själva jakten som spelar in, å så att jag börjat gå med hunden å inte postar. Önskar dock att det var mer vilt här så man får mer erfarenhet av skjutsituationer, för det ska jag erkänna att hjärtat slår lite extra då man kommer i en skjutsituation, men det blir nog bättre ju mer erfarenhet man får. Skulle ju få mer sådan erfarenhet då vi för två år sedan var till Linköping å jagade hjort å gris, eftersom det e stor vilttäthet där. Fick jämt det bästa passet där de alltid gick över, å de hade de nog hjort ;0p...gjort om inte en skjutkåt klåpare sköt på å skadesköt allt som kom i hans väg. Om jag ser till mig själv så kommer jag å vara jävligt hungrig, på gränsen till svält den dag som jag må skjuta på en hjort/rådjur som kommer i 200 knyck. Men så gick det ju som det gick också, eftermiddagarna ägnades ju åt eftersök..... Ja ja...hur som helst så längtar jag tills i morgon, både för jakten å för att vi ska ut med gänget :0D Annars så har jag klippt mig idag å fixat med bilen, bla tvättat den så den blev så fin. Körde hem å den såg lika jävlig som innan, snacka om onödigt jobb! Nu blir det till å knoppa in några timmar! Tjarå!

*Bilden: Antons fina hjorthorn, skjuten strax utanför Linköping.

"Du kan inte lära dig erfarenhet, du måste genomleva den" / Albert Camus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar