måndag 31 oktober 2011

En Bloody Mary i ordets rätta bemärkelse!

Så kan man lägga ännu en dag till handlingarna, en dag som gått åt till att jobba. Hatar måndagar!!!! >:0/ Fast om man haft helg på måndag också så hade man garanterat tyckt att tisdagar var jobbiga i stället. Så konklusionen av denna lilla diskussion är att man sku ha helg hela veckan ;0) Appropå nå helt annat så undrar jag ibland varför jag bloggar, för jag vet inte om någon följer den överhuvudtaget. Vet om en som följde den tidigare nu i höst, men vet inte om han gör det nu, men jag hoppas. Sku ju va kul å veta om folk läser, lite krasst med kommentarer ;0P Iofs så är väll inte min blogg super intressant å just nu handlar den till större delen bara om hur jakten går/gått, men hoppas som sagt var att i alla fall någon läser :0) Fast egentligen, skit samma, jag har ändå inte tänkt sluta :0P En annan sak jag lärde mig idag var att blod och svartvinbärssaft är slående lika efter att ha stått i kylen. Slog upp i ett glas å slog på vatten, en rejäl Bloody Mary med andra ord. Men upptäckte misstaget innan jag hann börja dricka, det luktade ju def inte som svartvinbärssaft, å så skummade det annorlunda. Huga! Så nu e flaskan med spår-blodet märkt BLOD med stor text! Äckligt med ändå lite komiskt, kan ju bli tagen för vampyr! Ha ha ha! Efter jobbet hade jag lite lite å göra, för mörkt för att jaga å jag orkade inte motionera dammsugaren, så jag tog och tecknade lite. Tecknade en jakt-karikatyr av rävjakt. Och åter igen måste jag påpeka att detta är en ironisk teckning, å att detta inte är en realistisk bild av hur rävjakt går till. Precis som karikatyren av rådjursjakten. Tror man kan klicka på bilden för att få den större.
"Det är den förträfflige läsaren som skapar den förträffliga boken" / Ralph Waldo Emerson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar