måndag 19 september 2011

Hunddressyr å mognad!

Regn å rusk, rusk å regn! Idag har det varit riktigt flur väder kan man säga. Har jobbat å sedan drog jag, Anna å hundarna till stan för hundkurs i Björkbacka parken. Det var vardagsdressyr för lite äldre hundar, så lille Ninisen fick vänta i bilen. Kanske lika skönt för han eftersom det spöregnade å blåste nå fruktansvärt. Trots regnkläder var jag blöt in på underkläderna, å då regnar det mycket. Helena som hade kursen var jätte duktig å gav mig tips om hur jag ska träna Nino på både det ena å det fjärde, som tex inkallning! Inkallning e han för tillfället värdelös på, i alla fall då han passerat tomtgränsen till brorsan. Fixen var så duktig, å det var kul att han blivit så frisk så han kunde vara med. Nu har han börjat lite med vanlig mat, de senaste dagarna har han bara ätit kokt köttfärs å ris. Däremot var det ju inte så kul då kostnaden för kalaset kom....10 000 kostade det då han var sjuk, 10 000!!!! det e sjuka pengar egentligen. Dessutom var 8000 av dom för det DYGNET han var på djursjukhuset. Ett dygn 8000 kr, må vara ett sju jäklans hotell ;0) Fast det e värt varenda öre. Han e ju frisk. Dessutom betalar jag bara en självrisk på 2500, resten står försäkringsbolaget för :0) Såg förresten Den Slemmige idag då vi körde in, å jag kände bara en äckel känsla av å se han. Man kan lungt säga jag e glad att jag slipper honom, Idiot!!! Han e ett brinnande exempel på att lite äldre killar inte alltid e bättre å mer mogen än yngre. Du kan träffa en som e 35 å beter sig som 15, å du kan träffa en som e 22 å beter sig som 35. Så inget säger ju att äldre killar e mognare! Men "det-ska-ju-vara-så" att killen ska vara äldre än tjejen, för så har det alltid varit. Bla bla bla. Traditioner e till för att brytas. Men visst, det e kanske högre procents chans att en kille på 30 e mer mogen än en på 20, men jag tar då fan hellre en 22 åring som e mogen än en 35 åring som e lika omogen som en 15 åring. Ålder e bara ett tal! Så de så! ;0) Kram

"Hemligheten med ungdomens källa är att tänka unga tankar." / Josephine Baker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar