söndag 25 september 2011

Rådjursjakten i fara???

Ja så var man då back in town efter en helt fantastisk helg i Trondheim med god mat, gott dricka å trevligt sällskap! Middagen igår var superb med mycket mat, så den var lungt värd 600:- Så efter denna helgen undrar jag hur många kg jag gått upp, nu e det verkligen å dra på sig löparskorna å piska sig ut ;o) Men.....trots att jag haft en super helg med vännerna så sörjer jag på jakten i helgen, å det inte lite ska ni veta. Önskar jag kunnat klona mig själv så jag kunde vara på två ställen samtidigt. I lördags blev det skjutet två kalvar, brorsan en å såklart pappa en. Bara för att jag inte var med >:0/ Sedan så idag så hade han stått i lyslinjen å väntat på Amos som hade fått tag i älg en bit bort då det knakade till å det hade kommit ko och kalv å lunkat över lyslinjen. Inte nog med det, efteråt hade det kommit en fin oxe å ställt sig 25 m bort å tittat på pappa! Han skjöt inte eftersom inte Amos var efter. Hade jag varit med hade jag gett blanka fan i att hunden inte var där å dammat till, sådana chanser får man inte många av. Men var jag där??? Nej det var jag ju såklart inte!!!! Ångrar!!!! Fast hade jag varit med så hade knappast situationen hänt.... Hur som helst så sörjer jag som sagt var på jakten, men det kommer ju en jakt i oktober å får jag trösta mig med. Sedan så e jag lite orolig, eller ganska mycket orolig, för rådjursjakten på alla kön å stl. Den börjar nu till helgen, men det finns ju inte ett rådjur å se så långt ögat kan nå!!! Man brukar ju kunna se dom på lägdorna på hösten, men nu e dom som uppslukad av jorden! Hallooooo? Det får ju fan inte vara så illa att det inte finns några rådjur å jaga! :-0 Vet om man kan locka på dom? Undra om dom kommer om man låter som en morot? ;0P Det e liiiiiite orättvist tycker jag, här finns det typ inga rådjur som det verkar, medan Andreas hade sett 6 st bara påväg på post där han bor. Det e ännu ovisst hur det slutade, men jag antar att beståndet kommer å sjunka där ;0) Tror fan jag bjuder dit mig själv på jakt, om inte annat så bara för att få se ett rådjur, för här verkar det ju lönlöst! -May I?? Please!??? Ha ha ha! Nej då, men det återstår väll att se hur det blir då jakten börjar. Men jag e som sagt orolig! Pappa hade förresten dragit ett blodspår till Ninisen nu i em, ca 150 m långt, mindre blod i spåret och med en båge på slutet. Pappa sa att Ninisen hade följt spåret utan problem å utan å snurra en massa. Tror det kommer å bli bra detta :0) Tjenixen!

"Det er aldri for tidlig å angre" / Nils-Fredrik Nielsen


"Orättvisan råder aldrig för evigt" / Lucius Annaeus Seneca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar