tisdag 13 september 2011

Nervösa änder å ilskna getingar!

Andjakt var vad som stod på schemat idag då jag var ledig, men tror ni det gick bra? Vaknade allt för tidigt av att det smattrade som fasen mot taket å regnet stod som spön i backen. Steg upp å städade lite för att regnet skulle avta lite, å det gjorde det faktiskt. Så det var till å låsa ut vigäret, dra på sig jaktkläderna och stoppa fickorna fulla av patroner :0) Lastade in Fixen som var lycklig över att få komma ut å jaga. Vi började nere vid Kläpptjärn å flyttade oss neröver mot Kilströmmen. Men vi hade nog lika gärna kunnat stanna hemma, för det var omöjligt att komma till skottchanser. Pga regnet så var änderna på helspänn å stack bara det rörde sig lite, så dom lättade på över 50 meter, å det e lite väl häftigt å skjuta med hagelgevär på det avståndet. Så det blev inte ett enda skott på hela turen, utan vi blev pissblöta, men strunt samma, vi fick ju jaga ;0) Tänkte pröva lite skogsfågel i stället, men det e ju inte så det kräller av dom precis. Dock hann vi inte långt förän Fixen fick den brilljanta idén å jaga en geting. Resultatet blev ett bett på insidan av överläppen och en hängläpp utan dess like. Det var den skogsfågeljakten! >:0/ Hem å låta han vila så svullnaden sku gå ner lite, men sedan var det till å greppa hammaren å göra klart vedboden. Önskar att jag en dag vaknar å all veden är uppstaplad i vedboden....lite troligt, men man kan ju alltid önska! ;0) Vet inte när jag ska hinna det eftersom det e jakt till helgen, undra hur många vi blir då.... Hur som helst så hoppas jag att det e min tur å skjuta en älg nu, tycker det e på tiden. Nu då älg-dråparen ;0) åkt hem med två älgar på sitt samvete så e det bara min bror som e ett riktigt hot mot att själv fylla kvoten eftersom han å kan räkna in två älgar hittills. Fast jag e väldigt glad för deras skull även om jag tycker att det borde vara min tur nu ;0) Älgarna kan kanske andas ut lite nu då Andreas åkt hem å det bara e brorsan som e det största hotet i skogen, men istället bör eventuella "renar" i Tröndelag se upp..... ;0) Ikväll blir det taco-middag med gänget hos lilla-A å S-O, gleder meg väldigt! Ja å sedan så har jag ju blivit moster igen :0D Syrran å Fredde fick en liten kille den 11 september 23.30 som troligtvis ska heta Pelle, så gulligt namn! Dom kommer på fredag så då får jag snusa å klämma lite, men det kommer nog inte göra att jag blir sugen på å skaffa barn som alla tror. Jag känner mig för ung för å skaffa barn å jag vill fortsätta leva livet å göra precis som jag vill när jag vill! Jaga så mycket jag vill, gå ut å festa när jag vill å flirta med snygga pojkar utan att behöva ta hänsyn. Ha ha ha, ja men ni fattar vad jag menar! Ciao!



*Foto: Lars Ø Hemsing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar