onsdag 28 september 2011

Flyttlasset har visst gått!

Idag efter jobbet så åkte jag ner Smitt-vägen å ner mot Kläpptjärn å Straumen för å se om det fanns kvar nå änder, men det gjorde det inte. Dom har antagligen redan flyttat eller i alla fall börjat, för det fanns inte en anka (and) där. Nu e det väll inte miljontals av dom annars, men ett par stycken brukar det finnas. Hur som helst så blev det ändå ingen jakt för jag var tvungen å blåsa till stan på en kurs till halv sex, å hade jag inte haft kursen hade det varit p-möte. Så man kan ju konstatera att arbetet inkräcktar förmycket på fritiden ;0) Jo, jag såg faktiskt ett rådjur här hemma idag :0D Det hoppade över vägen borta vid Stocke, så nu kanske jag inte behöver bjuda in mig ;0) Fast nu e det väll så att jag helst inte bjuder in mig till folk, annat än om det e kris, utan ser hellre eller helst att jag blir inbjuden. Känns ju lite bättre tex att bli Bjuden på jakt/kaffe/middag än å bjuda hem sig på det. ;0P Nu låter ju detta som snyltning, men jag har ju vett å bjuda igen :0) Men ibland då det står stilla som ett ståndskall kan det ändå vara nödvändigt å bjuda hem sig själv, ha ha ha! Nog om det. Lägger ut en video (hoppas den funkar) på Ninos kvällsritualer innan han ska sova! Å kortet på Fixen e sedan förra veckans hundkurs då dom sku lära sig att stå å sitta på en bänk. Så duktig!!! Natta!


"Män borde lära sig att bjuda på kaffe är inte detsamma som giftemål" / Holly Marie Combs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar