tisdag 28 juli 2009

I-landsproblem!

Finnes små å stora I-landproblem. Å jeg har noen I-landsproblem.... egentlig ikke noe stort, men det irriterer meg til vanvett! I Sverige (å i mange andre land) finnes det en instutisjon som heter Folketrygden/försäkringskassan, de fleste, sier ikke alle, men de fleste som jobber der virker være slike mennesker som aldrig noensinne fått seg noe, å er bittre over det!! Finnes ikke social kompetanse der i det hele tatt. Jo mer ekkel å sur dei er jo meir tjener dei virker det som! Har vært i kontakt med flere stykker på instutisjonen, å prøver å være tilmøtesgående, men møts av ei sur f*e som sneser at det kan jeg ikke svare på, kom igjen om ei uke.... Sj ikke dom at jeg å trenger penger for å leve? Eller skall man som sykemeldt leve på lo dottene i navlen? Det er åpenlyst det siste valget. Jeg skall høre av meg om ei uke sa dom idag så fikk dei se hvor langt dei hunnet. Ett ant jävla I-landsproblem er at jeg bestillt noen t-shirts for tre uker siden, leveranstiden var ca 1 uke, i verste fall 2 uker...men nu har det jo gått tre!!!! Prøvde å ringe dem, men fikk bare til svar at nå kan vi ikke ta emot ditt samtal, ring seinere. Har ringt hele dagen å får inget svar, så jeg har sendt mail dit å sport hva fan det sitter i!!! Jeg har jo ikke betalt dem ennå (faktura) så jeg taper jo inget om dei ikke kjem! Men første tanken var å ha den på Fäviken, det sket seg jo, siden ikveld da vi sku på stråket kunde jeg ha den, men det sket seg å..... Det er en slik t-shirt som passer litt vid fest tillfällen, typ sommer osv. Men nei da, den ha vi ikke sett... Blir så irritert over att det jävlas. Begynner å tru att Folketrygden sammarbeider med Shirtstore... Jävla instutisjoner! Men mitt problem er ikke noe i gjemføresle med hva som skjedde i natt. Ett vennepar hadde kjøpt hus, helt topprenovert, super fint, å i natt brann det ned til grunden.... Så jävla hemskt! Det var ingen der, men deres ting.... Synes så synd på dem. Det blir så ekkelt da det skjer så nære en, det blir som mer virkligt! Så idag da jeg kom fra jobben så begynte jeg å skrive ned å fotografere alle tingene jeg har, klar med overetagen, så att OM ulykken sku være framme så vet man hva for ting man hadde. Ellers er det jo umuligt å huske at man har 15 lakan, 16 dynetrekk, 71 kosdyr, 8 tre figurer fra Afrika osv. Det er et kjedeligt jobb, men det er gull vært om det skjer noe. Å ulykken er så lett fremme. Men ikveld skall vi på stråket igjen, gjengen, å drikke litt pils. Men det blir lugnt, for vi er noen som skall på jobb i morgen. Jeg begynner i og for sig ikke forenn kl 15.00, men slutter ikke forenn 12.00 på torsdag, så det er best å bare softa litt. Vi skall ses hos Persson først, Markus sku komme etter fjöset å Lena ska kjøre. Perra sku eventuellt kjøre til en av Brøderna Bäver, så vi får sjå om han blir med oss først eller ikke. Kul om han blir med, for han er en party-räv! Nu trur jeg det blir ryggläge en stund, så jeg er utvilt tils ikveld! Ha de på bade!

"Problem är bara möjligheter med taggar på" / Hugh Miller

"Man måste vara frisk för att vara sjuk" / Okänd

"Kör inte när du dricker, du kan köra på ett gupp och spilla" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar