torsdag 2 juli 2009

Naturens eget bobblebad!

Lär ju tyckas at det er et fasligt mas på dette med bad, men jeg har faktiskt hittet perlen med stort P vad gjeller badsteden. Det er veldig vakkert der å forsens brus å trädens sus blir ljuvliga toner tilsammen. Forsen slingrer seg ned over klipphellene å når tilslut "lagunen". En kulp der det går at simma å følge med strømmen ut mot den større forsen før at som et løv åke nedover ån. Eller ligge på klipphellene å se på vattnet som skummar rundt en å milliontals små vanndroppar bildar det där overklige å litt trollska, men akk så vakkra skimmer som bilder regnbågens farger da solen lyser på dem. Litt väl poetiskt kanske, men jeg tykker det er helt underbart der, håper det ikke blir en badplats der man skall trenges med parasoller å termosar. Uten at den skall fortsette være en stille å rogivende badeplats. Selvsagt kommer jeg ikke å si her vart den er, uten den får bli dold så lenge. Å vill man dit får man selv lete opp den. Jeg har vart syk unner en lengre tid nu, sjukskriven i øver en måned, men er på bedringsveien takk å lov. Å da jeg kom til denne badeplassen kjentes det som om det rann energi i meg, å det er precis det jeg trenger. Vill ju kunne komme tilbake å jobbe sammen med mine trevlige arbetskamerater, som ringt å støttet unner min sykdom. Takk! Å takk Marita som bistått meg med kaffe å mat flere gånger å som fungert lite som min soptunna ;) Men åter til badet, idag då jeg å min elskede pappa å prinsen i mitt liv var dit så klättrade vi upp på några hällar å jeg satte meg i en av de mindre forsarna å lät vannet bara rinna över meg å ytan bubblade som en bubbelpool, naturens eget boblebad, fast 100 ggr bedre. Det kjentes nesten at energien rann i meg, men fremfor alt så var det bare så nydeligt! Fortsett lyse solen, før jeg vill dit varje dag! Får vell prøve å lure dit han snyggingen fra näset, det må gå med guds hjelp å en massa jävlar anamma! För kommer han dit kan han ikke bli ant en dø forelsket, om det blir i meg eller i platsen får tiden avgjøre. ;) Men platsen å badet er utrolig herlig, spesiellt etter en dag mot husveggen. Jeg å pappa har byggt en altan på ca 17 kvadrat, en perfekt groggveranda el en verande for en morgen med melk å kalaspuffar. Den er nesten klar, å han er så flink min pappa. Min blivende må nesten være så hendig som pappa er, å så snill! Hei hopp i lingonskogen å godnatt!!

"Låt naturen ha sin gång - den vet bäst själv" / Michel de Montaigne

"Eg høyrer som naturens store og friske glade hjerteslag" / Aasmund Olavsson Vinje

"Man is nature's sole mistake" / William S. Gilbert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar