torsdag 9 juli 2009

Kan man skicka en dinosaur med posten till Norge?

Det finns, dessverre för många, situasjoner där man har tänkt en sak men det blir något helt annat. Som tex idag då jag och mamma skulle klæ om en fotölj/go-stol som innan omklædning var rosa med en blå sitts. Ganske spesiell om man sier så... Så vi gav oss på den med godt mot, men tapte motet ju lengre vi kom i tapetseringen (heter så da men klær om en stol så). Det var stöck umulig å få tyget til å passe! Hur i hele H*****E hade dom som gjorde stolen fått dit tyget utan att ens få ett litet vekk? Vi sydde, tråklade, klippte opp, sydde mer, mätte igjen, klippte og nålade. Men lik forbannet passet ikke tyget på stolen, tiltross at vi målet på mm. Mamma er en utroligt bra sömerska som kan dette med å sy, men det virket endå ikke som det sku gå. Vi lykkets i alla fall få stoffet/tyget til å nå ende rundt, så jeg begynte å sy å det var jävligare enn jävligast å sy. Tilslutt såg både mamma å jeg att dette gikk bare ikke, det såg veldig styggt ut, å da meiner jeg veldigt styggt! Det hele sluttet med at vi rev av allt sammen å tok såpevann å skuret av den i stede. Stolen er som sagt rosa å blå, å har en meget merklig form, så vi får håpe at den er gammel, antik å meget uvanlig, så når Knut Knutsson fra Antikrundan kommer å titter på den så sier han at stolen er verdt minst 900 000, om ikke mer! Knappast troligt, men man vet aldrig..... Siden drog jeg hjem å baket boller med eplemos å mandelmasse i, samtidigt så skrev jeg lite på årets revy. Vi skall "snart" ses, å da er det bra om man har noe å legge frem, så inte man står på null å må begynne skrive da. Vet ikke om de andre liker det, men jeg synes det er bra å kul! Kan avsløre så mye at noe utspiller seg i himmelriket hos Gud.... mer sier jeg ikke, å så får vi se om de andre godkjenner det. Appropå Gud och himmelen; er Gud en man eller en kvinna? Eller är Gud bara "Det"....Hmmmm...om Gud er det siste, da må jo det bety at Gud er hemafrodit..... Litt merkelig tanke! Pappa kom hit utpå kvelden å la plåten på taket over dörren, å så gav han seg på djungelen her utenfor med gresskløpperen, det sprutet stener åt alle hold å plutselig så hadde et rep snurret seg runt knivene så det blei tverstopp! Fint blei det, men trur ikke gresskløpperen hade det så bra etterpå. Fölgetongen med Pingo Pappiljott fortsetter, dokk blei det ett litt gjennombrudd...han hadde på mobilen så jeg kunne levne et medelende, men det lær stanne der tilsvidere. Fortsettelse følger! Siden så må jeg få ivei gavene til Stian å Tom, får gjøre et håndtak i morgen, skal ned på butikken da å kjøpe billetter til Topp-festen på lørdag. Pakkene til Tom å Stian er vell en sak, men pakken til Lars er det litt verre meg. Før hvordan sender man en dinosaur i posten, å hva skriver man på tollerklæringen? Kan jo ikke skrive dinosaur, for jeg trur ikke det er lov å føre dinosaurer over grensa, ikke ens om dei er daue som i dette tilfeldet. Dei kanskje kaster både meg å Lars på glatt cella med en diet på vann å brød (Nå sku jo jeg ikke ha vondt av å ha en slik diet, men stakkers Lars, han sku jo forsvinne...) Å jeg vill jo hverken havne på glatt cella eller at Lars forsvinner. Hmmm...dette blei litt vanskeligt...må nok tenke over det hele. Får ta bilde av den å så får dere komme med tips hva man skriver på erklæringen. Ettersom den er mumifiert så renger jeg ikke ha det så travelt/brådis. Skal gå å sove på saken, trenger jo sove ut tils i morgen, for hva er det i morgen? Jo! Fredag!! Hva skjer da? Dans på Sandviken!!! Håpe men endå ikke..... Nos dha!

"If size did matter, the dinosaurs would still be alive" / Wendelin Wiedeking

"Antikviteter är det enda område där gårdagen ännu har en framtid" / Harald Wilson


"Kära Gud. Menade du verkligen att giraffer skulle se ut så där eller var det en olycka?" / Maria, 6 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar