torsdag 23 juli 2009

Tomatsaus fra Helvetet å fingertoppar i mixern/blenderen!

En meget kreativ dag idag må jeg si, men jeg hann endå ikke allt som jeg sku gjøre. Mamma å jeg arbeidet i hagen hele formiddagen å en stund etter lunsj, å da var det massevis med klær som var nødt til å vaskes innen helgen, kan jo ikke gå dit uten bukser...eller det kan jeg sikkert, å sku sikert oppskattes av noen....men det er sikkert mye mygg der å jeg har ikke for vane å gå uten klær blandt folk, så olabuksene/jeansen var nødt til å vaskes. Å siden var det støvsuging, kanske ikke var fullt nødvendig, men ettersom vi skall ha pizza party ikveld så var det greit å ha litt fint. Siden sku jeg forberede litt infor kvelden, en tomatsaus som sku få dra litt å en pizza salat. Tomatsausen blei en saus fra Helvetet, den kommer å drive alle våre synder å onde ander ur kroppen...men førresten...om den driver ut alle våre synder så finnes det jo plats før nye...hmmmm....nei fysj, så skall man ikke tenke. Trur ikke noen skall få smake på sausen innen vi her den på pizzan, muligens Lena, ho tål hva som helst, akkurat som meg ;0) Siden var det ju vitkålen som sku strimles, å da er det jo bra att man har en mixer/blender. Det som er mindre smart er att det man presser ned kålen i mixern/blenderen er nede hos mamma så man kommer på den brilljante idèn å bruker fingrene.... Jeg sku kunne ha hatt fyre fingertopper mindre, det var bare millimeter fra at dei blei kuttet bort. Veit vell att man ikke skall stuppe fingrene ned i hullet, men jeg sku jo være så forsiktig.... Jeg kom snabbt på at jeg fikk bruke noe ant, å baksiden på en kniv blei bra. Siden la jeg å lill prinsen oss for å kvile litt innen det var dags å gjøre seg i orden. Snart kjem Lena så vi skall forberede litt mer å surre litt innen de andre kjem. Dessverre blei det ikke Fäviken i morgen, men da får vi ta det helt ut på lørdag. Siden skall Per-Axel reise med oss, å det drar jo opp stevningen ennå mer :0) PARTY!!!! Salâm!

"Det krävs både kraft och allvar för att synda" / Henrik Ibsen

"Den som syndar sover ikke" / Latinskt ordspråk

"Av skadan blir man vis" / Idiom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar