lördag 29 augusti 2009

Pyjamasparty på Sandviken!

Igår var det først storstädning av huset, å var helt skutt siden jeg var klar. Ikke helt återstillt, men i godt mot! Sov en stund innen jeg fixet meg å drog til Markus å fikade først, som tradisjon er ;0) Vi reiste med, i alla fall jeg, att det sku være så å si bra folk der. Dessverre viste det seg at det varken var sjukgymnaster eller snekkere der, men dokk en Look alike i pysjbukser. Det var ikke heilt feil, men ikke hva som forventets. Etter modent overveiende så er Look alike`n et øyengodis, å får så forbli. Finnes ant som er mer interessant akkurat nå...... ;0) Men kvelden var i stort ikke spes bra, veldig mye gammalt å siden så må musikken ha fått seg en knepp, for det var ikke alls samma drag som da dei spillt på Näset tidligere i sommer. Så det var en skuffelse! Markus å jeg var helt enig i åssen kvelden vært, så alltså berodde ikke kveldens dårlige betyg enbart på at jeg var litt lei. Men samtidigt så er det første gangen jeg vært på pyjamasparty på Sandviken ;0) Nei da, han hadde bare så lekkre bukser som sku kunne vært pysjbukser, så lekker! Allt klær en skjønnhet! Idag så gikk jeg å pappa tils fjells for å sjå etter molte. Vi utgikk fra Långsådalen å gikk forbi lilla Mjölkvattnet å opp over der. Det er så utrolig vakkert å gå i fjells, man blir lugn i hele kroppen! Det var myr hele veien tils det var dags å begynne klattringen opp på kalfjellet, å det var så bløtt så det var jobbigt å gå. Man skjønk ned å siden så sugs skon fast så det blir betydligt tyngre å gå, å siden så var det kjepp rett rakt opp da det begynte å stiga, men det er verdt verenda svettdråpe da man kjem opp å ser ut over fjellverden! Vi fant nesten ingen molte, noen dl kanske, men dei var gamle å smakte ikke så bra. Det var ikke heile verden at vi ikke fant noen bær, for vi fikk en fantastisk tur med mye godt fika. Lill Prinsen fikade nok mer alene enn hva jeg å min elskede pappa gjorde tillsammans. Han hadde med seg egna makkor, å så hadde pappa kjøpt grillad karrè som inte var så god så den fikade Prinsen også. Han virkelig nyter av slike turer, akkurat som vi, å springer som en galning å hopper å plasker å bader i var eneste vattenpøl/bäck han hittar. Men på veien hjem så gikk han mellom meg å pappa, da var han trøtt! Han fikk dusje varmt da han kom hjem, å siden så har han sovet søtt som ett litet barn! Jeg elsker turene med pappa, vi har så kul å vi er så samspillte. Jeg elsker virkelig min pappa, å min mamma å for den delen! Dei er best!!!!! LOVE YOU! Etter at vi dybløte, krocket med en regnskur på veien hjem, kommet hjem så dusjet jeg å prinsen, fyrte opp i ovnen å gikk å la oss et tag innen mamma å pappa bjød på middag. Heta räkor med ris å brød, å is å kaffe til efterrett! Siden har det vært slakk resten av kvelden! Jeg å mamma skall plukke trädgårsdbär i morgen, krusbär å rips/rödvinbär, vi skall lage saft å marmelad av det, å eventuellt likør av noen av krusbären. Oyasum!

"Fjell er begynnelsen og slutten på ethvert naturlandskap" / John Ruskin

"Pyjamasen uppfanns därför att ord uttalade i nattskjorta saknar pondus" / Poul Henningsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar