söndag 30 augusti 2009

Husmorsgøra!

Idag har jeg å mamma kokat saft å marmelad til den store guldmedalien. Tyverr så hadde jeg slått av mob i natt, så jeg hørte ikke att pappa ringt. så når jeg våknet var han allerede påvei ut på bjønnjakt. De sku jaga på "Hålles" å pappa sku gå med Ecco. Hadde vært spennende å bli med, men fikk vite det litt forseint. Men det var trevligt å plukke bær med mamma. Max blei så redd for kuene som gikk strax bortenfor at han holdt på krype ur skinnet. Stakkarn! Hjemme igjen så renset vi bæren å var på butikken å kjøpte pærer/pæron å stjernanis til marmeladen å citroner til rødvinbärs-drikken. Det blei en masse marmelad, burkene rakk nesten ikke til! Jeg likte ikke pæremarmeladen, formye stjernanis smak, skall prøve å gjøre med saffran i stede, den blir nok bra. Mitt i dagen kjørte jeg farmor til butikken for hennes kaffebryggere har gått å rakat seg, men det var slutt så jeg skall kjøpe ny åt ho i morgen. Siden hadde mamma gjort portergryte, det er så jävla godt at både jeg å pappa holdt på spise ihjel oss. Siden var det krusbärspaj til dessert, men det var surt det, fy fan! "Det drar ihop seg, som flickan sa" (Ur: Jönssonligan dyker upp igen.) En god tupplur i sofan innen jeg for hjem til meg. Imorgen skall jeg plukke litt meir svartevinbär/solbær, lite til mamma å så til meg selv. Å siden skall jeg på kurs å siden er det buggkurs!!!!! Jippie! Gleder meg som en onge, skall bli så kul!!!! Bare jeg lært meg så kan jeg bugge meg Look alike`n å Snekkeren. Snekkeren bugger jeg jo litt med, men vill bli bedre så jeg kan impa litt! Men først må jeg jo lære meg som sagt var! Raara uhoro!

"Lova aldrig din mage en syltmacka, innan du är säker på att det finns sylt" / Charles M. Schulz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar