måndag 3 augusti 2009

Vikarier er like mye verdt som ordinarie!!!!

Disse to dagene igår å idag, har virkelig ikke vært dager i medvind. Nei alt har jo jævlats å gått emot en. Hadde håpet på at trøyene sku komme idag, men nei da, postkassen hadde bare reklam med seg. Siden så er det ju ikke et pip fra forsikkringskassen, JÄVLA INSTUTISJON, å jeg vill gjerne ha mine penger nå. Siden er det jo fortsatt PMS, å så er det det her satskapet som kalles jobb (Nå er jeg gla at jeg har jobb, men ska man stå ut med hva som helst?) der man som vikarie ofte blir behandlet som dritt. Som vikarie er du mindre verdt virker det som! Nå er det jo slik at nesten inget sted der det er personal involvert klarer seg uten vikarier, dette gjelder også mitt jobb, det er nesten vi vikarier som driver det rundt! Som vikarie skall man finne seg i hva som helst, gjøre alt drit jobb som ingen ordinarie vill. Hvis det skall ut å åkes på noe gøy å det er noen som må bli hjemme, så er det såklart vikariene som må bli hjemme! Eksakt så va det idag, den ordinarie personalen drog ivei på noe kul, vikariene blei kvar med städ/vask, matlaging å ant nødvendigt vondt! Dessuten kom ikke de ordinarie hjem tils deres arbeidsoppgaver sku ta vid med med. besøk osv, uten det var vikariene som fikk ta det også! Jeg hater å være vikarie å bli utnytjet på den måten, å ikke kan man opponere seg heller noe særlig, nei for da blir man upopulär å får ikke komme dit å jobbe. Nei vi skall smile å være gla for at vi får komme dit å jobbe å finne oss å bli behandlet som crap! Veit jeg er grinete, å ikke lær det bli bedre siden jeg jobbet ca 30 h til på 2 dager (tirs & ons)...tenker meg at jeg vid det laget sku kunne kvæle/strype en lyktstolpe hvis den står i veien. Men siden er det sooooove på tors, fest på kvelden å på fre skall jeg å mamma ut på en liten dagstur å se oss om litt. Leke litt Jamtlands turist! ;0) Men først som sagt var, 30 h.... Bon nocte!

"Man behöver inte vara tokig för att arbeta här - men visst underlättar det" / Okänd

"Vi kan ikke bare stå her å glane, folk kunne tro at vi var ansatt i kommunen" / Spike Milligan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar